I'M ALL HERE, PEOPLE

November 25, 2013

Product review: Cathy Doll Karmart 'Make Me Snow'

Assalamualaikum, Hai! Yeayy, berjaya jugak lah saya nak update blog tak seberapa ni, siap gaduh-gaduh lagi nak divide time for study, revision, online *ni memang selalu, confirm benda lain tak buat dah kalau deal with ONLINE T.T* so, yeahhhhhh.... now marilah kita lapangkan jiwa, bersihkan hati, and senyumlah dengan menawan *menawan?* pasal saya bakal update entry berkaitan dengan product superb from Korea!



Taraaa! Packaging dia, sumpah lawak! macam kids sangat, youu! eheheh :3 Orang Korea ni, terlalu inventif dalam bab-bab pencerahan kulit. Try click entry ni >> CLICK ME << this entry also one of my review jugak pasal product pencerahan Korea.  

Okay, briefly speak, saya kan, sebenarnya TAK MINAT LANGSUNG dengan product Cathy Doll Karmart ni. Tak tau lah kenapa, for me, dia punya packaging macam budak-budak sangat! I mean, I don't say that I hate kids, but come on! almost semua barang dia pic patung je, macam scary tengok *hampa nak cakap aku pelik, aku tak kisah, ni based on my review lol* :P Tapi, after usha banyakkk gila online shop kat IG dok jual product ni + testimoni almost positive, saya pun rasa,

'K lah, walau tak minat sangat packaging macam promote barang budak, try lah satu ni.'

But I'm so damn lucky dapat this product FOR FREE from my sis. Arigatou neh, Nee-san! muah chupchup :3

For those yang concern dengan intipati Cathy Doll ni, saya dah list kan semua. No worries!

INGREDIENTS: Aqua, Eau, Glycerin, Glyceryl Stearate SE, Cetyl Alcohol, Fragrance(Parfum), Tocopherol, Stearic Acid, Petrolatum, Dimenthicone.




Cathy Doll Karmart 'Make Me Snow'

Yang Best!

>> Harga affordable, RM25.00 untuk 230 gram. In shaa ALLAH, rasanya tahan almost 2-3 months, depends pada penggunaan. Tapi, kalau orang overr gila nak tengok kesan 'snoww' nya tu, pakai hari-hari, tahan almost one month je lah kot. hehe 

>> Tak perlu apply banyak kali, sekali picit, apply rata kat lengan, or mana-mana part awak nak. Confirm putih melepak as easy as PIE!

>> Bau yang nice, tidak terlalu wangi, which is soo damn good! Kalau product wangi sangat ni, confirm banyak chemicals. Be careful, love!



Yang Kurang Best!

>> Kalau apply banyak, nanti boleh tinggalkan kesan chalky. So, never apply more than 2 or 3 squeezes. Once just enough.

>> Ada jugak certain harsh chemicals such as Pethrolatum and Fragrance. Sebab tu, saya kena kurangkan pakai product cenggini. Ehiks



My hand's pic. Memang boleh rasa perubahan within one usage! saya apply semalam, hari ni, memang betul nampak kesan. I'm really happy with the result, tapi maybe takkan pakai regularly sebab takut nanti over putih! Nanti orang tersilap tafsir, kata I macam foreigner. *gedik gila, taulah study kat U yang ada oversea punya enviroment* LOL

Till then, loves!

P/S: Maybe aku yang pelik kot, sebab dah nama product ni, Cathy DOLL. Duhh, whataya expect kan. mesti banyak pic DOLLS. Eh eh, tapi dalam banyak dolls, only DAKOTA ROSE & ALLISON HARVARD je yang dahku rasa lawa and not afraid of calling them living barbie doll 

Lots of love,
Miss A :)