I'M ALL HERE, PEOPLE

February 26, 2011

I'm proud with myself

Huhu,kali ni,aku terlalu excited nak post two entry at the same time and the same place,which is inside the blog PolkaDotWorld.Well,sepatutnya aku dah lama kena tahu kot pasal hal ni,tapi aisya,my sister tak inform apa-apa pun kat aku.Geram gila!Haha.Adik aku tu,saja nak buat surprise kot,sebab tu dia suruh aku check sendiri.Nak tahu apa dia?Ni hah!


Yeah,I'm ex-student SMK.ST.MARY.Wohoo!proud gila aku belajar,bergelak ketawa dengan member2 yang psiko,mereng,gila macam aku,jumpa dengan cikgu-cikgu yang da bomb time waktu mengajar and so on.Oh,ini baru mukadimah.Nak tunjuk ni,sebenarnya :)





 Ehem-ehem.Okay,story begins now.Korang nampak bulatan yang buruk gila nak mampus tu tak?Haha!yeah!believe it people!nama aku di nominate as one of top student kat ST.MARY yang dapat great result.Ya-ALLAH,serius korang!aku waktu first time baca artikel tu pun,terkejut beruk macam monkey je!ngeh3.Ok,Aisya!You got me,sis!hehe.

Well,aku nak story sikit pasal pencapaian aku kat sekolah tu.Kalau korang nak tahu,time aku ambil exam PMR,aku dapat 1 A je.Mama aku sedih gila time tu sebab aku dah waste kan duit mama dalam rm 1k-2k sebab hantar aku pergi tuition.Aku pun,actually dissapointed jugak dengan performance aku.Gila teruk!But,dalam diam.Muka mama yang sedih dan kecewa tu,aku jadikan pendorong untuk aku balas dendam balik,struggle gila2 time exam SPM.yup,mama adalah orang yang membakar semangat aku untuk dapat resut superb for SPM.Time form 5 pulak,kan aku dah bagitahu korang awal-awal,memang keturunan kitorang lemah math.Aku takut gila kot bila saja dah masuk bulan 5.Time tu,exam diagnostik a.k.a exam pertengahan tahun lah jugak.Time tu,aku hanya score 3A je and I E(credit to subject MATH--').Till then,aku workhard lagi sampai trial exam SPM.dari 3A,terus naik 5A and for the first time!Math aku dapat gred C.haha!first time,babe!Aku workhard lagi sampai waktu exam SPM,aku bertawakkal and berserah semua pada ALLAH,and the result is:


Air mata membasahi pipi dengan result yang bagus ditangan and pelukan dari Mama.Oh,soo sweet :')


Moral dekat sini,aku nak cakap:


Korang kalau dah set goal korang nak jadi seorang yang berjaya,Insya-ALLAH,ALLAH akan kabulkan permintaan korang.tapi dengan syarat!


USAHA+TAWAKKAL+DOA=KEJAYAAN

:)