I'M ALL HERE, PEOPLE

January 15, 2013

Life and death matters

Assalamualaikum and Hii people! Just only a quick update, hari ni,saya nak berkongsi tips mendapatkan ke'khusyu'kan bersolat. Great, idk how to eja khushuk,kyush.. whatev -.- K lah, senang! Tips on how to get  fully concentration while praying/solah. Ewah, speaking diva saya <3



Hah, semua boleh baca dengan jelas tak? Okaylah, saya terang satu-satu. Mana tau, kot kot time baca entry ni, tak pakai spek mata, karang mata terpaksa disepetkan and Bammm! Jadi macam mata amoi. lolz K T.T

1.Don't Delay.Try to pray as early as possible.

2.Prepare yourself for prayer properly.Repeat the adhaan,perform wudhu properly.

3.Eliminate inward and outward distractions! Pentinggggg! such as, FB TWITTER BLOG #eh :3

4.Renew intention and seek,refuge with ALLAH from shaiton ni rojimmm!

5.Take your time in recitation.Pause at the end of every ayat.

6.Give each position it's due right. Si rive to make doa in sujud,that is WHEN WE ARE CLOSEST TO ALLAH :')

7.Focus on whom we are speaking to in our solat.

8.REMEMBER DEATH.

9.Know the meaning of what you are saying.

10.Recite zikrullah after pray, cause it helps to strengthen khusyuk in the heart :)

No 8, betul-betul membuatkan saya terberhenti menaip seketika. You know what, I found out that my cat will be die within two weeks and that's really kill me,torture me physically and mentally. Yelah weh, doc tu cakap dengan muka selamba badak,

'Kucing awak akan mati dalam masa 2 minggu lagi sebab virus FIP ni memang dah ada kat dalam perut and it's really difficult untuk sembuh.'

Doc sambung lagi,

'You have two option either nak bawak dia balik rumah,then tunggu until dia nazak and mati or another one, kita bagi dia makan ubat untuk tinggikan antibody bagai semua,and then, bila perut dia betul-betul buncit (sebab virus FIP ni sejenis virus air didalam perut dan berjangkit from one to another), kita boleh keluarkan air tu perlahan-lahan, but still your cat eventually akan mati jugak.'

Cuba teka, perasaan saya as the owner of the cat dapat tahu hal ni? Ya ALLAH, mengeluh panjang. Dah pernah seekor meninggal, then seekor lagi. I just can't hold another death, in front of my eyes after I lost my dad and my cats.Yang lagi bertambah sedih, my cat tu still young,around 5-6 months. He didn't have much time to discover this whole life,seriously. 

Sekarang ni, saya buat anything yang saya mampu untuk melambatkan proses kematian kucing saya. Doakan saya. Doakan kucing saya selamat,eventhough probability untuk kucing tu survive maybe 5%, but I believe ALLAH will listen to me. to my doa, your doas. Please.

P/S:Entry separuh emo T.T