I'M ALL HERE, PEOPLE

May 18, 2013

Just CooKiss!

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1 Malaysia *poyo, LOL* dan Hi semua! Al-Hamdulillah, masih diberi kesempatan mahu menulis, masih diberi kesempatan untuk berkongsi cerita+gossip+experiences menarik *in shaa ALLAH, maybe best and maybe tak best* di dalam blog kecintaan saya ini. I love you, bloggie! :3

Dear readers yang comel sekalian, what do you guys prefer to eat during watching movies dekat lappy, or tengok TV skrin besau kat rumah or just makan santai with le beloved friends? For me, I love to eat COOKIES! Mostly, people lah kan, prefer eating junk food like keropok twisties, Pringles, Mars, Snickers, Cruchies, Asam, whatev lagi lah kan. But not for me. Saya lagi suka cookies sebab saya suka makanan bunyi crunch cruch kat dalam mulut and rasa manis. I dislikes benda pedas except Tuna Light Ayam brands sahaja. Technically, I'm not a sweet tooth person but, I'm usually eat Cookies time tengok movie kat lappy if kadang kadang rasa nak tukar selera instead of eating Chocolate Oat or Meggi *hidup sebagai U student memang sadis, selalu sengkek duit. damn*

Well, disini, saya mahu compile kan beberapa cookies that I want to suggest and also I love to eat. Ready? 



Oh yeahh, yang ni paling all-time favorite! Siapa lah hoi kat sini tak tau kewujudan Famous Amos, memang pentipuu sangat! I really love this cookies because it comes with 6 different flavors;

1.Chocolate chip No-Nuts (Best seller!)
2.Chocolate chip with Pecans
3.Oatmeal Raisin cinnamon (Healthy, sweet and cute at the same time, just WOW!)
4.Chocolate chip with Macademia nuts
5.Butterscotch chip with Pecans (Best seller!)
6.Double chocolate chip with Pecans <<< My fav ever :3

 But most importantly, FA's cookies ni freshly baked and boleh tahan almost 2 months. But after bukak bungkusan dia, we have to eat it within 2-3 weeks. Yelah, tinggai lama-lama sat gi tak fresh, masuk angin. Tak best lah,ye dok? :P  You guys can buy this lovingly cookies dekat area KLCC, Mid Valley, KL festival, OU, and others. Serius cakap, memang best! tapi disebabkan mahal and takkan lah setiap bulan nak kena beli stock baru, So, I decided to look at other alternatives, well golongan cookies jugak lah. 


                                    Introducing: BEN'S COOKIES! GYAAA <3



Do you guys read my previous entry? haha, scroll je bawah then BAM! terjumpalah line yang I cakap,

                        "New entry pasal trip pergi UK and PARIS?" 

This is it, people! Ben's cookies is also one of my favorite cookies! Cookies ni, kalau korang nak tau, besar gila, macam piring english tea yang selalu korang minum time evening party, or kalau zaman dulu-dulu orang selalu hidang air kopi or air teh dengan piring bawah sekali tu. Kih kih besar and puas hati gila makan! once makan ni, confirm kenyang sampai petang. Kalau makan time malam, sampai esok pagi rasa kenyang. But, what a shame, cookies ni available kat UK je dengan price 4.99 Pound sterling. Haha it comes in box of 4 or 6 or 12. Depends pada kita nak beli berapa. So, yeah, next option T.T 

*TUNGGU LAGI 4 TAHUN, THEN BUAT MASTER KAT UK, HARI HARI BOLEH BELI BEN'S                COOKIES! AMIN! ^_^*


Chipsmore, More and More! hehe pedulikan meja yang berselerak itu ye kawan-kawan! actually, that's not my meja. My friend punya meja. Saya cuma stay sana sebab nak tumpang internet, erk :P So, Cookies paling murah and senang didapati diseluruh kedai ialah Cookies Chipsmore! Siapa suka chipsmore? jom high five macam Barney Stinson, lol but above all, saya suka flavor Original. Kurang manis, banyak chocolate chips and just nice. 

So, dah compile 3, erk actually 2 favorite cookies yang selalu saya makan sebab BEN'S COOKIES makan time kat UK je, K =.= But ada lagi satu ni, yang comel, yang sedap and very nice baked by my schoolmate! Meet, THE COOKISS <3



 See, comel kan! Idk since when my schoolmate is doing her Cookies business, so in order dengan rasa keinginan membuak nak ngap cookies+positive feedbacks about how good this cookies is, I give it a try. 



CooKiss ni, ada 2 types. 

RM12 for 50 pieces and RM23 for 100 pieces. See, murah kan! haha 

So, dengan tamaknya dahku pergi order yang 100 pieces. After dapat, perghh memang sedap! just nice, cute and bila makan satu, mesti nak lagi, and lagi and lagilagilagilagiiiii :3 

So people, I wanna help my friends here. If korang pun nak try, jom lah order dekat IG or whatsapp my friend ni.



Hah, inilah instagram my schoolmate tu! Marilah sama-sama order and sama-sama boleh judge sendiri keenakan rasa CooKiss comel ni, ehiks! :3

Instagram: CooKissByFYN 

Anything, e-mail me for more details. Thank you.

P/S: Makan sekali, confirm nak repeat order lagi. hehe
P/S lagi: entry pasal makanan manis. Erk -.-

Lots of love,
Miss A :)