I'M ALL HERE, PEOPLE

June 7, 2013

Officially done!

Assalamualaikum, Hi lovelies! 



And HI to you too, Allicat! hiks :3 Miss me, darl? I know, I miss you too :3 :3 *double kitty face*

Al-Hamdulillah, Ya ALLAH, Ya ALLAH, Ya ALLAH! finally, I'm officially DONE with my first year as a degree student in IIUM! Wuhuu *clap,clap LOL* Saya sudah tamat belajar, dah habis with final exam and sekarang mahu focus with my blog, my cats and also my loving family <3

Well, dalam masa setahun as a degree student, banyak sangat kenangan pahit manis masin masam tawar dalam menjadi seorang pelajar. Yeah, I mean belajar di universiti VS belajar di sekolah menengah sangattt berbeza okay! Kat sekolah disiplin and peraturan ketat nak mati,kalau tak follow kau memang akan mati, kat sekolah kita kena marah+manja dengan cikgu, ada events banyak sana-sini like hari guru, hari kebangsaan, hari kebudayaan bla bla bla semua. But, kat University, My IIUM, memang jalan hidup, pengalaman, my every routine life change 360 degree! Kat IIUM lah, saya dapat:

1. Kenal dengan foreigner, speaks and learn their cultures.

2. First time bekerja, even as part time pun, but it's really exciting and great opportunity yang sangat tak boleh 'miss'!

3. Assignment berlambak, kerja group with foreigner and local student. *Erghh, part ni kurang sikit, erk*

4. Management Time sangat sangat sangat sangat sangattt lah penting, okay kesayangan semua! -_-

5. Time study kat IIUM jugak lah, saya berpeluang untuk keluar jalan sana sini sampai stay up di luar without parents guidance, lol :P


                                                  *Nak ni, Nak ni!*

CRAVING MALAM-MALAM MEMANG SUATU AMALAN YANG TIDAK SIHAT, apetah lagi, benda menggemukkan dan makanan pembuatan lemak! Damnn T_T

Sepanjang sem 1 dan 2, saya lagi prefer sem 1. Sem 1 my life memang sempoi habis, but at the same time, saya rajin! Rajin study sebab kengkonon nak jaga pointer, nak dapat major Accounting, tapi sem 2? Phuii lah wa cakap sama lu. Tension gila sebab time sem 2 lah  problems serang bertubi-tubi. Meh, saya listkan half of the probs! 

1. Rumah saya kena rompak, abang saya kena kidnap. Ya ALLAH, dugaan paling besar after kehilangan papa tersayang. Nasib baik abang dah selamat. So far, kami sekeluarga berjaga-jaga penuh dah dengan keselamatan rumah. 

2. Kaki terseliuh, for the first time naik kereta ambulance. Ini lagi satu hal busuk! benci sangat sebab terpaksa ambik ubat, ulang alik dari clinic 3-4 kali jugak lah dalam sebulan. Memang menyusahkan, tapi kalau ni ujian dari ALLAH, in shaa ALLAH saya akan menghadapi dengan baik, sekarang pun, kena berhati-hati dengan kesihatan fizikal kaki. Ye lah weh, kaki nak guna sampai time tua. Kalau dah terpeleot muda-muda, susah lah babe!

3. Pergi LONDON and PAGHISS! Haha tertiba-tertiba terpelat terhuruf 'R' pulak :P Part ni best sangat! sambut birthday dahku di London with shopping 1314435321446 juta kali, next year pergi Aussie pulak yeayy <3

4. My beloved cat Janggut a.k.a Cadbury meninggal. Ni sedih sangat sebab this is our precious Persian cat ever, kitorang whole family sayangggg gilaa k dengan Janggut. We'll totally gonna miss him :(

5. Tuhan Maha Adil, kematian Janggut digantikan dengan 22 kittens by Ebby, Lebam@Ferrero, Puteh and Kyomie! Terima kasih, Ya ALLAH! :')

6. Malas tahap melampau time sem 2, memang macam lembab and bangang gila diri waktu sem 2. Saya juga suka makan meggi, which is not good for my health plus my brain too, tapi entah lah. sem 2 memang selalu craving makan meggi. But now, nak kurangkan makan haramjadah tu. syuh syuh!

So, basically, I think I'm gonna survive and dah get ready untuk tahun kedua pulak. Rasa berdebar, but hell, i'm gonna ignore it! Moga moga saya dapat Major yang saya nak! Accounting, please lah dapat, hoi!



Kunci ni, dah lama berkhidmat untuk dahku walaupun selalu dibaling, campak longkang, buat korek taik gigi <--* k, tipu* I just want to say, thank you for being with me during up and down time! Salute :3

So, In shaa ALLAH, sepanjang 3 bulan dirumah, saya akan update blog banyakkkk kali sampai korang muntah and nak buat preparation untuk ambik lesen kereta. Foinee, taulah saya slowpoke, umur 21 tak gheti lagi bawak kereta TT__TT

Rajin-rajin jenguk blog BTMA ye! よろしくお願いします!

Lots of love,
Miss A :)