I'M ALL HERE, PEOPLE

June 24, 2013

Product review: TABITA skincare


LATEST ANNOUNCEMENT, 23TH OCTOBER 2016: I AM NO LONGER A TABITA/DESSY DAMAYANTI SKINCARE USER.  BUT REST ASSURE,  ALL MY HONEST REVIEW AND THE TRUSTED SELLER I INCLUDE IN MY BLOGPOST REGARDING WITH THE PRODUCTS IS REAL. THANK YOU. :)


Assalamualaikum, hai dolls!

Okay, if you guys ever read my entry pasal kecantikan and skincare reviews, experience blah blah sume, mesti korang terkejut tengok! yelah, mostly muka dahku cantik dengan bantuan make up. dengan bantuan foundation,bb cream 2-3 inchi tepek kat muka, concealer pulak hentah kali keberapa letak kat atas jerawat. Try lah baca entry saya yang dulu. SEYUS, SAMPAI SEKARANG TAK PERCAYA YANG GADIS DALAM PIC TERSEBUT IS ME.

ENTRY

So, sekarang saya stick with the one. Product MEIKO,JAPAN. Memang product ni best. Tapi still tak boleh kecilkan pori liang roma, still makes my skin nampak oily and every month kena buat facial. Disebabkan itu, saya tak serik nak try make up. so saya pun terbeli and terpakai foundation Colorstay jenama REVLON. Perghhh, gua cakap sama lu lah, Product tu buat dajal sama muka gua! Muka dah semakin elok, then gua terdajal kan balik. Damn! Muka naik biji biji yang teruk, merah sana sini. tapi mintak maaf lah. saya tak snap my pic time muka quite bad tu. 



 Haha, memperkenal kan, TABITA skincare! Ini semua gara gara muka dah teruk+biji biji merah tak boleh diselamatkan lagi, then muncullah TABITA dalam hidupku! 

  Actually, my sis pun ada problem macam saya jugak after using foundation REVLON COLORSTAY tu. My moks *sis* pakai TABITA then after 3 weeks, her face dah start nampak perubahan like pori-pori mengecil, tiada jerawat, black head, white head semua dah kurang. And now, bila ber tabita, masa diluangkan untuk bermake up semakin jimat. just apply some eyeliners and lipstick and she's ready to go! :)



TABITA skincare mempunyai beberapa set which are:

1. Trial set (first yang saya beli)
2. Regular set
3. Exclusive set (Pic di atas. lawa kan! GOLDIEEE :3)

Mula-mula saya pakai trial set. Ini lah packaging dia.



GOLDIEEE jugak kan! hiks

Ni Facial soap and Smooth lotion from trial packaging.



Ni pulak whole set!



Facial soap, Smooth lotion, Daily cream and Nightly cream! nice kan! cukup whole package worth RM130 without postage. Saya mula pakai ketika 2 weeks before final exam di IIUM. that is why, sepanjang tempoh pemakaian, my face looks oily, dull, mengelupas and merah merah. Rupanya, itulah proses pengeluaran segala kotoran dalam muka. My face tends to keluar blackheads dengan banyak. that is why, TABITA skincare tooks about 1 month untuk hilangkan fleks-fleks hitam, blackheads bagai.

Now, bila dah habis trial set, I try exclusive set worth RM320 without postage. Ni packaging dia.



Facial Soap (FS), 120 ml. Kalau trial set around 30 ml.

Ni pulak Smooth Lotion (SL) 120 ml jugak. trial set pun around 30 ml. lol *macam dah berjanji bersama :P



:CARA PENGGUNAAN TABITA:

1.After cleanse kan muka and leher ke tapak tangan around 5 or 10 cent, dalam keadaan muka basah basah, tekan smooth lotion on cotton about 2-3 times, then dap dap kat muka.

Masa mula mula saya pakai smooth lotion, dalam masa around 3 weeks memang pedih gila!  tapi after muka dah quite okay with TABITA, then bila apply smooth lotion dah tak sakit dah. Al-Hamdulillah. Kih kih :3



Ini Daily Cream, worth about 40 gm. kalau trial set 8 gm je. so, memang berbaloi beli exclusive set. lebih besar! hehe

:CARA PENGGUNAAN TABITA:

2. Dah dap dap SL kat muka, then apply DAILY CREAM (DC) on your face waktu siang hari dalam keadaan lembab and apply NIGHTLY CREAM (NC) time malam dalam keadaan lembab jugak okay. If korang cuci habis SL kat muka sampai kering, nanti susah nak apply NC sebab NC quite melekit compared to DC. So, pandai pandai budget okay darjah kebasahan muka ketika apply SL. 



Ni muka depan both DC and NC.



See! Both are the same. lawa and totally exclusive. ececeh :P

For me, TABITA skincare dah banyak tolong repairkan kerosakan dimuka saya, even better compared to buat facial di Meiko every month . Now, I don't have to do any kind of facial on my face, instead I just used TABITA skincare for more natural and beautiful face without applying any kind of make up. How cool is that, baby! :)

TABITA skincare memang banyak fake and original. saya tahu jugak hal itu. that is why, saya memilih dari yang terbaik and Al-Hamdulillah, this owner is selling original TABITA and I really trusted her. My sis pun beli from her jugak. So far, muka memang tak ada problems. 



Saya dah pakai almost 1 1/2 months dah and my skin doing fine with it. TABITA skincare jugak provide lotion badan, scrub badan, special cream untuk mata, acne set, matt finishing liquid and also bedak compact untuk kegunaan harian. In shaa ALLAH, nanti saya nak try semua product TABITA.

I bought TABITA from her. 

CLICK HERE FOR DETAILS: FACEBOOK TSOKL

Di facebook dan juga instagram owner ini, banyak jugak album pics buat perbandingan between fake and also original TABITA. jangan tertipu dengan harga murah ye kawan-kawan. semua orang mahu cantik, tapi mestilah dengan jalan yang betul. Belilah yang original, walaupun mahal, asalkan muka kita dalam keadaan yang sihat, cantik dan bebas kimia berbahaya.

Selamat bertabita ye, pada mereka yang baru jinak jinak with TABITA. You won't regret buying this, SERIOUS!

P/S: nanti saya tunjuk muka saya after memakai TABITA. Sekarang muka dah cantik, glowing tapi lupa nak snap pic. LOL

P/S: Entry kecantikan, reviews about TABITA. And I'm loving it! And jugak entry panjang. K

Lots of love,
Miss A :)